OS BLOGS NOS DEPARTAMENTOS DE ORIENTACIÓN
Debemos
preguntarnos primeiramente, qué é un blog? Pois un blog é unha modalidade de
páxina web ( sinxela) sen coste económico, que potencia a participación e a
interactividade e que posibilita a indicación de contidos. Polo que nos pode no
noso ámbito servir de guía de información Académica e Profesional, para o noso alumnado.
As vantaxes que
podemos sinalar no ámbito educativo, con respecto o emprego dos Blogs serían:
-Como un
sistema sinxelo, rápido e sen coste para publicar en Internet
-A posibilidade
que ten o visitante de participación e interactividade
-Un sistema de
almacenamento e organización da información
-Posibilita e
potencia a alfabetización do alumnado
-Aporta unha
dose de motivación engadida para as aprendizajes de lectura e escritura.
Permite a formación audiovisual
-Iniciamos ó
alumno/a nas aprendizajes específicas para organizar, compartir, comunicarse e
traballar coa información
-Reflicte as
actividades de aprendizaxe realizadas ( caderno virtual)
Polo que un
blog, en definitiva pode ser un espazo de aprendizaxe que responda as
necesidaes educativas dos nosos /as alumnos/as, sendo unha ferramenta multiuso
que nos permite variadas aplicacións pedagóxicas.
Aínda así non
nos podemos olvidar do seu uso crítico, xa que os nosos alumnos pertencen a
xeración de nativos dixitais, polo que debemos ensinarlles a non conformarse ca
primeira información que lles chega do seu buscador, senón que deben cuestionar
a fiabilidade da fonte e contrastala.
Por iso debemos
traballar dende a acción titorial e a orientación para axudarlles a ser máis
autónomos e aprender dónde poder encontrar información fiable e de utilidade.
Polo que o
primeiro obxectivo do blog sería proporcionar ferramentas e información
relevante para a toma de decisións vocacionais, tanto o alumnado coma a
familia.
Xa que a
formación dunha competencia dixital implica ser unha persoa autónoma, eficaz,
responsable, crítica e reflexiva ó seleccionar, tratar e empregar a información
e as súas fontes, así coma as distintas ferramentas tecnolóxicas; ter unha
actitude crítica e reflexiva na valoración da información dispoñible.
Ningún comentario:
Publicar un comentario